Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kde je vlastně pánevní dno a jak vypadá?

4. 3. 2010

Pánevní dno je třívrstvé a jako dlaň silné, s podélně i příčně probíhajícími svalovými vlákny, které se u hráze zhušťují a kříží.

 

1. vrstva - vnější

 

Nejnižší vrstva se jako síť ovíjí kolem svěračů – močové trubice, vaginy, konečníku. U hráze se svaly kříží. Mnoho žen má tuto vrstvu poměrně dobře trénovanou. Když při močení zadrží proud moči, aktivují svalstvo svěrače.

Pro seznámení s vnější vrstvou si můžete udělat toto cvičení: Zakašlete. Tam, kde se vzduch jakoby snaží proniknout ven z těla (přímo u hráze), ho vtáhněte v opačném směru zpět do těla. Prodlužte koncentraci přes konečník až ke kostrči. Tah, který vyvoláte, ucítíte, jestliže přidržíte zlehka jeden prst na stydké kosti a jeden na konečníku.

 Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. vrstva - prostřední

 

Prostřední vrstva se rozprostírá jako trampolína mezi kyčelními klouby a stydkou kostí, která drží pohromadě dolní otvor celé pánve a tvoří výztuhu mezi kyčelními klouby. Vlastní svalstvo je příčně pruhované. Znovu zakašlete a okamžitě vtáhněte hráz do těla. Pocit hvězdicovitě rozšiřujte do zbytku pánve. Zlehka položte prsty na levý i pravý kyčelní kloub. Cítíte slabý tah mezi prsty? Druhá vrstva pánevního dna je aktivovaná. Čím více budete trénovat, tím rychleji ucítíte, jak se svalstvo na vnitřní straně stehen zvedá: Tah způsobený silnějším pánevním dnem „zavěsí“ stehenní svalstvo a dodá nohám větší tonus. Podívejte se na vrcholové sportovce. Pánevní dno používají stejně automaticky jako oční víčka. Neustálé napětí ve svalech formuje nohy, které jsou pak pevné, dlouhé a štíhlé.

Obrazek 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. vrstva - vnitřní

 

Svalstvo zadní strany stehen napíná třetí, vnitřní vrstva. Vnitřní vrstva se rozevírá jako šestidílný vějíř. Sloupce svalů působí jako výztuhy mezi stydkou kostí a stehenními kostmi. Když naplete vnitřní stranu pánevního dna, boky se vám viditelně zeštíhlí. Třetí a největší vrstva, vlastní dno, k sobě přitahuje kyčelní klouby a sedací kosti, vytahuje stehenní svaly vzhůru a napíná hýžďové svalstvo. Vnitřní vrstva má také největší vliv na držení těla, napřímení páteře, dodává pánevnímu dnu tonus a napíná svalstvo nohou.

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kniha

(Eva, 30. 1. 2012 11:42)

Informace o zdroji a autorce (Benita Canieni) jsou uvedeny v perexu, ale ten se objevuje pouze před rozkliknutím celého příspěvku. Je fajn, že je tato kniha známá, protože já jsem si ji kupovala kdysi dávno před více jak 10 lety.

Kniha

(Katka, 28. 1. 2012 13:46)

Pro doplnění tento text kopírován z knihy S pocitem tygřice od Benity Cantieni. Považuju tuto autorku za průkopnici na poli cvičení pánevního dna. Opravdu stojí za to ji přečíst do konce. Přeji této stránce a autorce mnoho štěstí

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA